.











Kalau,


Satu hari nanti aku mati dulu,





Apa, kau akan terus bahagia?





Atau, boleh kau hidup tanpa aku?

Kita


Kita ni macam air dengan minyak. 

Yang ada dalam botol. 




Sentiasa bersama. 

Cuma tidak akan boleh bersatu. 

Dalam apa segala keadaan. 



Untuk kamu yang aku rindu.
MS.

Hilang


Kadang kadang. Aku rasa. Saat paling menakutkan bila aku menangis dan persoalkan diri, 'kenapa aku masih hidup lagi'. Kadang kadang, aku rasa memang tak nak hidup. Aku nak hilang dan ditiup angin. Aku tak nak sesiapa tahu aku pernah wujud. Aku cuma nak hilang. 

Entah.

Mulut senang lah cakap "sabar" .

Kalau hati ni boleh dipindahkan dah lama aku bagi dekat kau.




Kau tanggung apa aku rasa ni.

Jadi aku.

Pandang aku. 


Patut aku bunuh diri?


Apa yang aku cuba buat?


Semua kat dunia ni macam takde makna

Aku penat buat yang terbaik untuk hidup


Kalau aku terjun bangunan, aku boleh rehat dengan aman? 


Aku macam betul betul nak terjun dari tiap bangunan. 

Aku,

Senyum ada dua maksud,


Senyum untuk hati gembira

Dan

Senyum untuk tutup luka di hati

Julai Lapan Belas

Aku tengah amik mood nak setelkan banyak benda.  Aku nak setelkan cepat majlis tunang adik aku. Ahad pulak majlis kahwin kakak aku. Cepat setel.
Cepat sikit aku lega. 


Jangan tanya turn aku bila pulak. 

Jangan tanya majlis aku bila jugak. 

Sebab aku tahu, mungkin majlis aku takde. 
Bukan takde, mungkin belom masa.


Lepas setel semua, boleh la aku diam diam bawak diri. 

Aku bukan sedih pon, cuma ubati hati.

Jangan risau hal aku. 

Tak semua orang boleh rasa apa yang aku rasa. Memang broken habis, tapi hati aku.

Kalau bukan aku yang kutip sendiri, 
Kalau bukan aku yang jaga sendiri,
siapa lagi?


Aku pelaku takdir, bukan pembuat takdir. 

Jadi, apa yang tertakdir untuk aku, aku ikut. 

Mana yang aku boleh ubah, aku ubah. 
Sebab takdir boleh di ubah kan?

Dengan doa.