senyuman akhir tahun

macam mana pun penampilan dan kepercayaan atau pegangan seseorang tu, kita masih lagi punya hati dan perasaan. walau seganas mana, atau sejahat mana pun kita aku yakin masih ada tersimpan satu ruang kosong untuk diisikan dengan sifat-sifat kemanusiaan yang wujud didunia ini. salah satunya, perasaan cinta :)

cinta to, boleh buat kita rasa lain, dan orang lain akan merasakan kita ni, bukan diri kita sendiri. aku ingat lagi masa tu ketika kami semua berkumpul dirumah dia, sambil meraikan kejayaan dia yang berjaya mempelajari resepi terbaru untuk kek home-madenya yang selalu diberikan kepada kami. hari tu, kami dibanjiri kek coklat yang bagi aku, adalah terbaik yang pernah aku makan tahun ni.

macam forrest gump cakap, hidup ni macam satu kotak coklat. kita tak akan tahu apa yang kita dapat. kadang-kadang rasa cinta to datang tanpa dapat kita halang boleh buat kita hidup tidak keruan. dan kita sendiri kadang-kadang tak mampu nak kawal keadaan diri kita sendiri. ibu kata aku anggau, haha.

punk rock pun ada jiwa, and i am in love. ewahhh <3

No comments:

Post a Comment